Første skoledag 19. august kl. 09:00 – 11:30

Elever i skolegården

Elevene på 1.trinn møter i skolegården kl. 9. Barna stiller opp puljevis etter klasser. En lærer fra hver klasse holder et skilt med 1A, 1B, 1C og 1D. Det blir velkomsttale og sang før elevene blir ropt opp av rektor klassevis. Elevene går deretter samlet over en rød løper, hilser på rektor og får felles applaus. Når alle i klassen har hilst på rektor, vinker elevene til dere foresatte og følger lærerne til klasserommet. I klasserommet er det fokus på trygghet og å bli kjent. Elevene på 1. trinn skal være på skolen til klokken 11.30, så det er fint om barnet har med matpakke og noe å drikke. Det vil bli utdelt timeplan og annen informasjon, så det er lurt at elevene har med seg en skolesekk.

Dere foresatte har anledning til å være på skolen frem til skoleslutt klokken 11:30. Når  alle klassene er ropt opp, følger vi dere til det ene skoletaket vårt. Her blir det kaffe, kjeks og mingling i (forhåpentligvis) strålende vær. Vi tilrettelegger for at dere får komme inn i klasserommene for besøk og bildetaking. Av erfaring er det best at foresatte kommer inn i klassene mot slutten av økten. Etter besøket i klassen kan dere ta med barna hjem kl. 11:30.

Tirsdag 20. august er vanlig skoledag med oppstart klokken 08:30.