Informasjon om ny midlertidig på- og avstigningsplass for skolebuss

Bjerke travbane skal avholde sin årlige hesteauksjon neste uke. I den forbindelse får vi en midlertidig på- og avstigningsplass.  I perioden fra mandag 3. september til og med mandag 10. september er på- og avstigningen lokalisert på den store, åpne plassen ved Løren skole. Adressen er Økern Torgvei 4. Vi har tegnet et kart for å vise dere hvor bussplassen er, og hvordan elevene kommer seg dit på en sikker måte. Ved å se på kartet og lese våre beskrivelser, håper vi det skal gå fint å finne frem.

I planleggingen av den midlertidig bussplassen har ivaretakelsen av sikkerhet vært hovedfokus. I tillegg er vi glade for at vi kan videreføre de gode rutinene vi har etablert på Bjerke, slik at det blir gjenkjennbart for elevene.

For å ivareta sikkerheten og forberede elevene godt, ønsker vi at dere leser både dette informasjonsskrivet og ser på vedlagt kart. Det er fint om dere snakker med elevene om de anvisninger som er omtalt.

Inngangen til den midlertidige plassen er plassert i hjørnet mot Løren kunstgressbane, rett ved gangbroen over Spireaveien. For å komme dere til inngangen, følg de grønne pilene som er markert på kartet.  Denne tar hensyn til både gangvei og fotgjengerfelt. Se spesielt på den røde strekningen på Økern Torgvei (se på kart under). Vi henstiller til at ingen elever bruker denne veien, ettersom det er bygningsarbeid og bussing på denne strekningen.

Når elevene har gått inn inngangen til bussplassen, er det viktig at de går langs gjerdet til oppstillingsplassen. Oppstillingsplasser er merket trinnvis, som på Bjerke. Det er satt opp et gjerde mellom elevene og bussene. Det vil være godt med voksne fra skolen for å veilede og hjelpe elevene til å komme seg til riktig område og buss.

Om mulig er det fint om dere kan prøvegå veien til plassen i helgen. Dette gjelder spesielt de minste. Området er innlåst utenom busstider, men dere vil kunne følge gjerdet på utsiden i helgen for å få en god oversikt.

Pass på å sette av god nok tid til at elevene kommer tidsnok til bussen neste uke i tillegg til mandag 10.9. Oppmøte på oppstillingsplass og tider for skolestart er som det har vært til nå. Elever med reisekort fra Ruter benytter dette som vanlig og har ikke plass på oppsatte busser.

Vi vil benytte muligheten til å takke for to fine skoleuker. Vi er heldig som har så mange positive og lærevillige elever.

busstrase